Nitrát adatlap

A 2015/2016. gazdálkodási évtől kezdődően a nitrát adatszolgáltatási időszak minden évben január 01-től március 31-ig tart.

A nyomtatvány elektronikus benyújtásához ügyfélkapus azonosítóra és jelszóra van szükség, melyet az okmányirodákon keresztül lehet igényelni.

A nyomtatvány elektronikus kitöltésével és továbbításával kapcsolatban az alábbi teendők szükségesek:
  1. Telepítse a legfrissebb java futtatókörnyezetet innen.
  2. Töltse le az ÁNYK általános nyomtatványkitöltő keretprogramot a honlapról, majd telepítse azt.
  3. Töltse le a táblázatból az ügyintézéshez szükséges nyomtatványt, majd telepítse azt.
  4. Az ÁNYK program segítségével nyissa meg és töltse ki az adatlapot.
  5. Kitöltés után készítse elő a nyomtatványt elküldésre, kattintson a Kapcsolat az ügyfélkapuval/Nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldése menüpontra. Valamint jegyezze fel a nyomtatvány helyét és nevét a későbbi beazonosíthatóság végett.
  6. Ha hibátlan a nyomtatvány, akkor kattintson a Kapcsolat az ügyfélkapuval/A nyomtatvány közvetlen beküldése az ügyfélkapun keresztül menüpontra. A felugró ablakban adja meg az ügyfélkapus azonosítóját és jelszavát.
  7. A beküldés akkor sikeres, ha 2 üzenetet kap az ügyfélkapus tárhelyére. Az első üzenetet (Feladási igazolás) az ügyfélkapu küldi (az üzenet feladója: ÁBT). Ezután érkezik a 2. dokumentum, amelynek a feladója: MgSzH. A letölthető visszaigazolás neve airvalasz.txt. Az elsőnek érkezett Feladási igazolást és a Hivatalunk által küldött airvalasz.txt-t szükséges megőrizni (javasoljuk áttöltésüket az ügyfélkapus tartós tárhelyre). A visszaigazolásokról bővebb információ a magyarorszag.hu portálon itt tekinthető meg.

  8. A Hivatalunk által küldött visszaigazolásban az alábbi szöveg olvasható:
    „A(z) 1000000000 regisztrációs számú ügyfél ÁNYK nitrát adatlap nyomtatványának beküldése sikeres volt. Egyedi azonosító:8a8082a8320179ca0132058276e701c7”
    Az utolsó számsor azonosítja a beérkezett adatlapot. Amennyiben a Hivatalunk által küldött visszaigazolást nem kapja meg 24 órán belül, kérjük jelezze ezt a Kapcsolat menüpontban levő e-mail címen. A nyomtatványokkal kapcsolatos segítség ugyanezen az e-mail címen kérhető.
MegnevezésAzonosítóIdőszakNyomtatványVer.SegédletVer.
Nitrát adatlap (2016 - )
MGSZH_NITRAT2
2015.09.01 - 2016.12.31.
1,2
1,2
Amennyiben Ön külső fejlesztő által előállított xml állományt szeretne beküldeni, akkor azt kizárólag az ÁNYK keretprogramban tudja megtenni.
A beküldéshez az alábbi teendők szükségesek:
  1. Telepítse a legfrissebb java futtatókörnyezetet innen.
  2. Töltse le az ÁNYK általános nyomtatványkitöltő keretprogramot a honlapról, majd telepítse azt.
  3. Töltse le a táblázatból az ügyintézéshez szükséges nyomtatványt, majd telepítse azt.
  4. Nyissa meg az ÁNYK keretprogramot. Az Adatok – XML állomány ellenőrzése és átadása elektronikus beküldésre menüpontban tallózza be az xml fájlt. A program hibaellenőrzést fog végezni az adatokon. Ha hibátlan, akkor titkosítja a nyomtatvány. A felugró ablakban megjelenő titkosított fájl nevét jegyezze fel.
  5. A Kapcsolat az Ügyfélkapuval / Nyomtatvány csoportos közvetlen beküldése az Ügyfélkapun keresztül menüpontban kattintson a kr fájl hozzáadás gombra. Válassza ki az előzőleg titkosított nyomtatványt a neve alapján, majd kattintson a megnyitás gombra. A listában megjelenik a nyomtatvány. Ezután kattintson az Indítás gombra. A megjelenő párbeszédpanelen adja meg az Ügyfélkapus felhasználónevét és jelszavát, majd kattintson a Rendben gombra.
  6. A beküldés akkor sikeres, ha 2 üzenetet kap az ügyfélkapus tárhelyére. Az első üzenetet (Feladási igazolás) az ügyfélkapu küldi (az üzenet feladója: ÁBT). Ezután érkezik a 2. dokumentum, amelynek a feladója: MgSzH. A letölthető visszaigazolás neve airvalasz.txt. Az elsőnek érkezett Feladási igazolást és a Hivatalunk által küldött airvalasz.txt-t szükséges megőrizni (javasoljuk áttöltésüket az ügyfélkapus tartós tárhelyre). A visszaigazolásokról bővebb információ a magyarorszag.hu portálon itt tekinthető meg.

  7. A Hivatalunk által küldött visszaigazolásban az alábbi szöveg olvasható:
    „A(z) 1000000000 regisztrációs számú ügyfél ÁNYK nitrát adatlap nyomtatványának beküldése sikeres volt. Egyedi azonosító:8a8082a8320179ca0132058276e701c7”
    Az utolsó számsor azonosítja a beérkezett adatlapot. Amennyiben a Hivatalunk által küldött visszaigazolást nem kapja meg 24 órán belül, kérjük jelezze ezt a Kapcsolat menüpontban levő e-mail címen. A nyomtatványokkal kapcsolatos segítség ugyanezen az e-mail címen kérhető.
A beküldés menetéről, a nyomtatvány telepítéséről és használatáról az Ügyfélkapu e-tananyagában találhat bővebb leírást.

Archív nyomtatványok

Korábbi (jelenleg már nem beküldhető) Nitrát adatlap nyomtatványok

MegnevezésAzonosítóIdőszakNyomtatványVer.SegédletVer.
Nitrát adatlap
MGSZH_NITRAT
2009/2010
1,0
1,0
Nitrát adatlap
MGSZH_NITRAT
2010/2011
1,0
1,0
Nitrát adatlap
MGSZH_NITRAT
2011/2012
1,1
1,0
Nitrát adatlap
MGSZH_NITRAT
2011/2012
1,2
1,0
Nitrát adatlap
MGSZH_NITRAT
2012/2013
1,3
2,0
Nitrát adatlap
MGSZH_NITRAT
2013/2014
1,4
2,0
Nitrát adatlap
MGSZH_NITRAT
2014/2015
1,5
2,0
Nitrát adatlap
MGSZH_NITRAT
2014/2015
1,6
2,0
Nitrát adatlap (2016 - )
MGSZH_NITRAT2
2015.09.01 - 2016.12.31.
1,0
1,1
Nitrát adatlap (2016 - )
MGSZH_NITRAT2
2015.09.01 - 2016.12.31.
1,1
1,2