Nitrát adatlap

A 2015/2016. gazdálkodási évtől kezdődően a nitrát adatszolgáltatási időszak minden évben január 01-től március 31-ig tart.

A 2021 tárgyévre vonatkozó adatszolgáltatást új nyomtatványon kell beadni, amely a leírás alatti táblázatból tölthető le.

A nyomtatvány elektronikus benyújtásához ügyfélkapus azonosítóra és jelszóra van szükség, melyet az okmányirodákon keresztül lehet igényelni.

A nyomtatvány elektronikus kitöltésével és továbbításával kapcsolatban az alábbi teendők szükségesek:
  1. Telepítse a legfrissebb java futtatókörnyezetet innen.
  2. Töltse le az ÁNYK általános nyomtatványkitöltő keretprogramot a Nemzeti Adó- és Vámhivatal honlapjáról, majd telepítse azt.
  3. Töltse le a táblázatból az ügyintézéshez szükséges nyomtatványt, majd telepítse azt.
  4. Az ÁNYK program segítségével nyissa meg és töltse ki az adatlapot.
  5. Kitöltés után készítse elő a nyomtatványt elküldésre, kattintson a Kapcsolat az ügyfélkapuval/Nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldése menüpontra. Valamint jegyezze fel a nyomtatvány helyét és nevét a későbbi beazonosíthatóság végett.
  6. Ha hibátlan a nyomtatvány, akkor kattintson a Kapcsolat az ügyfélkapuval/A nyomtatvány közvetlen beküldése az ügyfélkapun keresztül menüpontra. A felugró ablakban adja meg az ügyfélkapus azonosítóját és jelszavát.
  7. A beküldés akkor sikeres, ha 3 üzenetet kap az ügyfélkapus tárhelyére. Az első üzenetet (Feladási igazolás) az ügyfélkapu küldi (az üzenet feladója: NISZ BKSZ). A második üzenetet (Letöltési igazolás) szintén az ügyfélkapu küldi (az üzenet feladója: NISZ BKSZ). Ezután érkezik a harmadik üzenet pdf fájlként, amelynek a feladója: MGSZH. Az elsőnek érkezett Feladási igazolást és a Hivatalunk által küldött pdf fájlt szükséges megőrizni (javasoljuk áttöltésüket az ügyfélkapus tartós tárhelyre). A Feladási igazolás tartalmazza a feladás idejét, a pdf fájl a sikeres vagy sikertelen feldolgozásról tartalmaz információt. A visszaigazolásokról bővebb információ a magyarorszag.hu portálon itt tekinthető meg.

  8. A Hivatalunk által küldött visszaigazolás tartalmazza a beküldött nyomtatvány érkeztetési számát, az adatlapban szereplő ügyfél regisztrációs számát (vagy adószámát vagy adóazonosító jelét) és nevét, valamint az egyedi azonosítót.
    Az utolsó számsor azonosítja a beérkezett adatlapot. Amennyiben a Hivatalunk által küldött visszaigazolást nem kapja meg 24 órán belül, kérjük jelezze ezt a Kapcsolat menüpontban levő e-mail címen. A nyomtatványokkal kapcsolatos segítség ugyanezen az e-mail címen kérhető.
MegnevezésAzonosítóIdőszakNyomtatványVer.SegédletVer.
Nitrát adatlap (2021 - )
MGSZH_NITRAT4
2021.01.01 - 2021.12.31.
1,0
1,0

Adatok másolása az új nyomtatványba:

A 2021. évre vonatkozó nitrát adatlapon új mező került bevezetésre, ezért új nyomtatvány kiadása vált szükségessé. A korábbi MGSZH_NITRAT2 nyomtatványból az adatokat az új MGSZH_NITRAT4 nyomtatványba a megszokottól eltérő módon lehet másolni. A keretprogram „Szerviz – Technikai áttöltés új nyomtatványba” menüpontját kiválasztva a „Kiinduló adatállomány” mezőben a pontokra kattintva keressük meg a korábban beküldött nyomtatványt. A „Cél nyomtatvány megadása” mezőben válasszuk ki az MGSZH_NITRAT4 nyomtatvány sablont. Majd nyomjuk meg az „Áttöltés” gombot. Az adatok már az új nyomtatványban jelennek meg. Ezután az „Adatok – Számított mezők újraszámítása” menüpont segítségével adjuk meg a tárgyévnek megfelelő adatszolgáltatási időszakot. Szükség szerint végezzük el a módosításokat az adatokon és mentsük az adatlapot.
Amennyiben Ön külső fejlesztő által előállított xml állományt szeretne beküldeni, akkor azt kizárólag az ÁNYK keretprogramban tudja megtenni.
A beküldéshez az alábbi teendők szükségesek:
  1. Telepítse a legfrissebb java futtatókörnyezetet innen.
  2. Töltse le az ÁNYK általános nyomtatványkitöltő keretprogramot a Nemzeti Adó- és Vámhivatal honlapjáról, majd telepítse azt.
  3. Töltse le a táblázatból az ügyintézéshez szükséges nyomtatványt, majd telepítse azt.
  4. Nyissa meg az ÁNYK keretprogramot. Az Adatok – XML állomány megnyitása szerkesztésre menüpont segítségével nyissa meg az xml fájlt. Ezután az Adatok - XML állomány bezárása menüpontot választva zárja be a nyomtatványt. A keretprogram rákérdez a mentésre. Az igen gombra kattintva ki tudja választani az imént betallózott XML fájlt és felül tudja írni. Erre a lépésre azért van szükség, hogy az XML fájl esetleges szerkezeti hibáinak javítását a keretprogram el tudja végezni.
  5. Az Adatok – XML állomány ellenőrzése és átadása elektronikus beküldésre menüpontban tallózza be az xml fájlt. A program hibaellenőrzést fog végezni az adatokon. Ha hibátlan, akkor titkosítja a nyomtatvány. A felugró ablakban megjelenő titkosított fájl nevét jegyezze fel.
  6. A Kapcsolat az Ügyfélkapuval / Nyomtatvány csoportos közvetlen beküldése az Ügyfélkapun keresztül menüpontban kattintson a kr fájl hozzáadás gombra. Válassza ki az előzőleg titkosított nyomtatványt a neve alapján, majd kattintson a megnyitás gombra. A listában megjelenik a nyomtatvány. Ezután kattintson az Indítás gombra. A megjelenő párbeszédpanelen adja meg az Ügyfélkapus felhasználónevét és jelszavát, majd kattintson a Rendben gombra.
  7. A beküldés akkor sikeres, ha 3 üzenetet kap az ügyfélkapus tárhelyére. Az első üzenetet (Feladási igazolás) az ügyfélkapu küldi (az üzenet feladója: NISZ BKSZ). A második üzenetet (Letöltési igazolás) szintén az ügyfélkapu küldi (az üzenet feladója: NISZ BKSZ). Ezután érkezik a harmadik üzenet pdf fájlként, amelynek a feladója: MGSZH. Az elsőnek érkezett Feladási igazolást és a Hivatalunk által küldött pdf fájlt szükséges megőrizni (javasoljuk áttöltésüket az ügyfélkapus tartós tárhelyre). A Feladási igazolás tartalmazza a feladás idejét, a pdf fájl a sikeres vagy sikertelen feldolgozásról tartalmaz információt. A visszaigazolásokról bővebb információ a magyarorszag.hu portálon itt tekinthető meg.

  8. A Hivatalunk által küldött visszaigazolás tartalmazza a beküldött nyomtatvány érkeztetési számát, az adatlapban szereplő ügyfél regisztrációs számát (vagy adószámát vagy adóazonosító jelét) és nevét, valamint az egyedi azonosítót.
    Az utolsó számsor azonosítja a beérkezett adatlapot. Amennyiben a Hivatalunk által küldött visszaigazolást nem kapja meg 24 órán belül, kérjük jelezze ezt a Kapcsolat menüpontban levő e-mail címen. A nyomtatványokkal kapcsolatos segítség ugyanezen az e-mail címen kérhető.
A beküldés menetéről, a nyomtatvány telepítéséről és használatáról az Ügyfélkapu e-tananyagában találhat bővebb leírást.

Archív nyomtatványok

Korábbi (jelenleg már nem beküldhető) Nitrát adatlap nyomtatványok

MegnevezésAzonosítóIdőszakNyomtatványVer.SegédletVer.
Nitrát adatlap
MGSZH_NITRAT
2009/2010
1,0
1,0
Nitrát adatlap
MGSZH_NITRAT
2010/2011
1,0
1,0
Nitrát adatlap
MGSZH_NITRAT
2011/2012
1,1
1,0
Nitrát adatlap
MGSZH_NITRAT
2011/2012
1,2
1,0
Nitrát adatlap
MGSZH_NITRAT
2012/2013
1,3
2,0
Nitrát adatlap
MGSZH_NITRAT
2013/2014
1,4
2,0
Nitrát adatlap
MGSZH_NITRAT
2014/2015
1,5
2,0
Nitrát adatlap
MGSZH_NITRAT
2014/2015
1,6
2,0
Nitrát adatlap (2016 - 2020)
MGSZH_NITRAT2
2015.09.01 - 2016.12.31.
1,0
1,1
Nitrát adatlap (2016 - 2020)
MGSZH_NITRAT2
2015.09.01 - 2016.12.31.
1,1
1,2
Nitrát adatlap (2016 - 2020)
MGSZH_NITRAT2
2015.09.01 - 2016.12.31.
1,2
1,2
Nitrát adatlap (2016 - 2020)
MGSZH_NITRAT2
2017.01.01 - 2017.12.31.
1,3
1,3
Nitrát adatlap (2016 - 2020)
MGSZH_NITRAT2
2018.01.01 - 2018.12.31.
1,4
1,3
Nitrát adatlap (2016 - 2020)
MGSZH_NITRAT2
2019.01.01 - 2019.12.31.
1,5
1,3
Nitrát adatlap (2016 - 2020)
MGSZH_NITRAT2
2020.01.01 - 2020.12.31.
1,6
1,3